English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

Δευτέρα 15 Σεπτεμβρίου 2014

Συνέντευξη Γούλα Θέμη

…Η μάθηση και η άθληση διαμορφώνουν καλύτερους ανθρώπους

            Προπονητής τα τελευταία χρόνια του ανδρικού τμήματος και υπεύθυνος των ακαδημιών. Έχει συνδυάσει την παρουσία του στην ομάδα με αρκετές επιτυχίες (ιδιαίτερα στα αναπτυξιακά τμήματα) τα τελευταία χρόνια, και μέσα από την δουλειά στις ακαδημίες έχει τροφοδοτήσει τα αγωνιστικά τμήματα με πολλούς αθλητές και αθλήτριες πολλοί από τους οποίους βρίσκονται αυτή τη στιγμή σε ομάδες Εθνικών κατηγοριών σε όλη την Ελλάδα.
            Με την ευκαιρία έναρξης της νέας αγωνιστικής περιόδου δέχτηκε να μιλήσει στο Blog του Ασκληπιού

1. Άλλη μία χρονιά στο τιμόνι του ανδρικού τμήματος. Δώστε μας μια εικόνα του ανδρικού Βόλει τα τελευταία χρόνια στα Τρίκαλα.
Υπάρχει ένας σταθερός κορμός από μεγάλους σε ηλικία παίκτες και ένας αριθμός από παίκτες που προέρχονται απ’ τις ακαδημίες του συλλόγου. Το επίπεδο των πρώτων είναι σταθερό σε αντίθεση με τους μικρούς οι οποίοι γίνονται ολοένα και καλύτεροι. Το θέμα είναι ότι τα παιδιά αφού τελειώνουν το σχολείο δύσκολα μένουν κοντά στην ομάδα με συνέπεια να χρειάζεται συνεχής προσπάθεια για να κρατάμε το επίπεδο της ομάδας ψηλά.

2. Μετά από 15 μέρες με τους αθλητές στην προετοιμασία, πως βλέπετε το μέλλον του ανδρικού τμήματος;
Το ενθαρρυντικότερο όλων είναι ότι υπάρχουν πολλά νέα παιδιά με όρεξη για δουλειά και στόχους υψηλούς.

3. Τι στόχους θα βάζατε για την νέα χρονιά σε όλα τα τμήματα των ανδρών; (Άνδρες-Έφηβοι-Παίδες-Παμπαίδες)
Στο αντρικό τμήμα στόχος είναι καταρχήν να παίρνουν παιχνίδια οι μικροί και να ανεβάζουν έτσι το επίπεδό τους, αξιοπρεπής εμφάνιση στο πρωτάθλημα και βλέψεις για τερματισμό στις πρώτες θέσεις. Για τους εφήβους και τους παίδες πρωτιά στην περιφέρεια και έξοδο στους ομίλους του Πανελληνίου πρωταθλήματος και αν είναι δυνατόν καλύτερη εμφάνιση από την προηγούμενη χρονιά. Για τους παμπαίδες προσπάθεια για καλή οργάνωση και σταθερές βάσεις, επίσης  προσέλκυση παιδιών που έχουν να δώσουν αλλά και να πάρουν από το άθλημα.

4. Είχατε την τιμή σαν προπονητής καταρχήν την προηγούμενη χρονιά  ένας  αθλητής σας (Βήτας Σ.) να  κληθεί στην Εθνική Παίδων, μόλις πρόσφατα άλλος αθλητής (Ντινόπουλος Μ.) στην 22άδα της Εθνικής Εφήβων για την FIVB, να μετακομίζει στην Α2 και στον Πανελλήνιο και άλλος (Μακράκης Δήμος) στην Α1 και στον ΠΑΟΚ. Τι σημαίνει αυτό για έναν προπονητή;
Όλα αυτά σημαίνουν πρώτον ότι η δουλειά που γίνεται όσον αφορά την προπόνηση είναι προς την σωστή κατεύθυνση έτσι ώστε να μεγιστοποιεί τις αθλητικές ικανότητες κάθε παίκτη, δεύτερον ανταμοιβή για τους κόπους και τις προσπάθειες των παιδιών αλλά και τους δικούς μου  και τρίτον υπερηφάνεια προσωπική για τα παιδιά που θα συνεχίσουν σε υψηλότερο επίπεδο θα γίνουν καλύτεροι αθλητές θα δώσουν ακόμα πιο πολλά στο άθλημα και θα κερδίσουν ακόμα περισσότερα.

5. Υπεύθυνος των ακαδημιών του Συλλόγου τα τελευταία χρόνια. Πως βλέπεις αυτό το κομμάτι της δουλειά σου και τι είναι αυτό που πρέπει να προσεχθεί ιδιαίτερα έτσι ώστε περισσότερα αγόρια και κορίτσια να έρθουν κοντά στο άθλημα;
Η ενασχόλησή μου με τις ακαδημίες μετά από αρκετά χρόνια ήταν μια μεγάλη πρόκληση για μένα και πιστεύω όταν ήταν πολύ καλή απόφαση και για μένα αλλά και για το σύλλογο. Για μένα γιατί με έκανε να αναπροσδιορίσω τη θέση μου σαν δάσκαλος του αθλήματος, με έκανε να σκεφτώ πολλά ουσιώδη πράγματα και να γίνω καλύτερος σαν προπονητής και σαν άνθρωπος. Το να διδάσκεις το άθλημα σε παιδιά με τεράστια διαφορά επιπέδου και ειδικά σε παιδιά που έρχονται για πρώτη φορά σε επαφή με το άθλημα είναι μια άσκηση μυαλού πάνω απ’ όλα, αν θέλεις να κάνεις την εκμάθηση διασκεδαστική και ελκυστική για τους μικρούς αθλητές έτσι ώστε να τους κεντρίσεις το ενδιαφέρον και να τους κρατήσεις κοντά στο άθλημα. Είναι πολύ βασικό αυτό για να προσελκύσεις αρκετά παιδιά να ασχοληθούν με το βόλεϊ, γιατί είναι ένα δύσκολο τεχνικά άθλημα που απαιτεί μεγάλη υπομονή και επιμονή απ’ τους νεαρούς αθλητές. Για το σύλλογο ήταν καλή απόφαση, γιατί πιστεύω ότι με τους βοηθούς μου οργανώσαμε τις ακαδημίες καλά, έτσι ώστε να έχουμε αρκετά παιδιά και να μπορούμε να πλαισιώνουμε τα αγωνιστικά τμήματα με νέους αθλητές.

6. Τι θα λέγατε στους συντελεστές της ομάδας αθλήτριες –Διοίκηση-γονείς, έτσι ώστε να μπορεί ο καθένας από την πλευρά του να προσφέρει για το καλό του συνόλου;
Θα έλεγα ότι χρειάζεται περισσότερη αγάπη, ανιδιοτέλεια και προσπάθεια  από όλους έτσι ώστε να ανεβάσουμε ψηλά ένα υπέροχο άθλημα που πλάθει υπέροχους ανθρώπους.

7. Κατά την γνώμη σας πότε ένας προπονητής μπορεί να θεωρηθεί πετυχημένος και τι είναι αυτό που χρειάζεται ένας προπονητής για να πετύχει στο έργο του;
Ένας προπονητής πρέπει να έχει:  αγάπη και βαθειά γνώση για το άθλημα, αγάπη για τους αθλητές του, ανιδιοτέλεια και καλό κριτικό πνεύμα για να μπορεί να ανταπεξέρχεται σε όλες τις καταστάσεις που παρουσιάζονται μέσα στον αγωνιστικό χώρο αλλά και έξω απ’ αυτόν με γνώμονα πάντα το καλό των αθλητών του. Έχοντας όλα αυτά ο προπονητής, όταν μια ομάδα θα του εξασφαλίσει συνθήκες εργασίας καλές, πιστεύω ότι μπορεί να «πλάσει» αθλητές που θα φτάσουν ψηλά. Αυτά ισχύουν για έναν σύλλογο σαν τον δικό μας που ασχολείται πιο πολύ με τα αναπτυξιακά τμήματα, σε πιο ψηλό επίπεδο  πετυχημένος προπονητής θεωρείτε αυτός που φέρνει καλά αποτελέσματα, τα οποία όσο πιο μακροχρόνια είναι τόσο καλύτερα για όλους.

8. 2014. Πως βλέπετε το Βολεϊ σε τοπικό αλλά και Εθνικό επίπεδο και τι είναι αυτό που θα πρέπει να γίνει για να ¨πάει¨ το άθλημα ένα βήμα πιο πέρα;
Το Βόλεϊ πέραν του ότι είναι παραμελημένο άθλημα, η ομοσπονδία μας δεν έχει κάνει ποτέ οργανωμένες προσπάθειες να το αναπτύξει στη βάση του. Έτσι ώστε  η εικόνα που περνάμε σήμερα προς τα έξω να δείχνει ακριβώς ότι ό,τι και να έχει γίνει προέρχεται από προσπάθειες ανθρώπων και συλλόγων που έχουν αγαπήσει και προάγει το άθλημα. Για να αλλάξει η εικόνα αυτή πρέπει η ομοσπονδία να αναπτύξει το άθλημα στη βάση του, να προσελκύσει περισσότερα παιδιά, για να βγάλουμε περισσότερους αθλητές, γιατί αυτοί είναι η δύναμη του αθλήματος.

9. Σχολείο-Αθλητισμός. Πως μπορεί ο σύγχρονος μαθητής να συνδυάσει την μάθηση με την άθληση όταν είναι αναγκασμένος να βρίσκεται συνεχώς μεταξύ Σχολείου και φροντιστηρίου;
Η μάθηση και η άθληση είναι απ’ τη φύση τους παρεμφερείς δραστηριότητες. Η μάθηση στην Ελλάδα σήμερα όμως έχει καταντήσει παράλογη. Πολύ σημαντικό ρόλο σ’ αυτό παίζουν βέβαια οι γονείς. Πιστεύω ότι το παιδί που έχει ταλέντο ή τέλος πάντων αγαπάει το άθλημα μπορεί να συνδυάσει και τα δυο και είμαι βέβαιος ότι αυτός που θα τα καταφέρει, θα γίνει πολύ καλύτερος άνθρωπος.

10. Τι θα πρέπει να κάνει ο φίλαθλος για να βοηθήσει την προσπάθεια παικτών-προπονητή-Διοίκησης για να έχουμε το καλύτερο αποτέλεσμα; (και δεν εννοούμε την νίκη αυτή καθαυτή)
Ο φίλαθλος θα πρέπει να είναι κοντά στην ομάδα αλλά και σε απόσταση. Όταν λέω κοντά εννοώ ότι πρέπει να είναι παρών σε όλες τις δραστηριότητες του συλλόγου. Και όταν λέω σε απόσταση εννοώ ότι δεν πρέπει να επεμβαίνει με οποιονδήποτε τρόπο στο έργο των προπονητών και της διοίκησης  έχοντας πάντα στο μυαλό του, ότι πάνω απ’ όλα είναι το καλό των παιδιών και κατ΄ επέκταση της ομάδας.

11.Τι θα λέγατε σε ένα παιδί έτσι ώστε να του κεντρίσετε το ενδιαφέρον να ασχοληθεί με το Βόλει;
Να ασχοληθεί με ένα υπέροχο άθλημα στο οποίο δουλεύοντας σταθερά και μεθοδευμένα μπορεί να διακριθεί και να φτάσει σε υψηλό επίπεδο. Περισσότερο σίγουρος όμως αισθάνομαι ότι μπορώ να πείσω κάποιον να ασχοληθεί με το βόλεϊ αν καταφέρω να τον βάλω μέσα στο γήπεδο έστω και για μία φορά. 

Τρίκαλα 15/9/2014

Για το asaskv25.blogspot.com


Αρχειοθήκη