English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

Δραστηριότητες Αθλητών


ΤΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΗΡΙΑ «ΑΘΗΝΑ» ΣΤΟ 24ο  ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΙΟ ΝΕΩΝ ΕΛΛΑΔΑΣ
(EYP: EUROPEAN YOUTH PARLIAMENT OF GREECE)

Όπως είναι ευρέως διαδεδομένο, οι εμπειρίες που θα αποκομίσει ένας νέος άνθρωπος κατά τη διάρκεια της εφηβικής του, κυρίως, ηλικίας αποτελούν ένα ισχυρό εφόδιο για όλη την μετέπειτα πορεία της ζωής του. Λαμβάνοντας σοβαρά υπόψη αυτό το γεγονός, τα Εκπαιδευτήρια «Αθηνά» αποφάσισαν να επωφεληθούν της ευκαιρίας και να λάβουν μέρος στο 24ο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο Νέων Ελλάδας ( 24th European Youth Parliament ofGreece), το οποίο διεξήχθη από τις 16 έως τις 18 Δεκεμβρίου 2011 στην Θεσσαλονίκη, με εκπρόσωπο τη μαθήτρια Γεωργίου Άρτεμις.
            Στην πραγματικότητα, πρόκειται για έναν διαχρονικό πλέον θεσμό που καθιερώθηκε με στόχο να προωθήσει την ευρωπαϊκή διάσταση στην εκπαίδευση. Κύριο μέλημά του είναι να δώσει σε μαθητές Λυκείου την ευκαιρία να αποκτήσουν μια πολύτιμη εκπαιδευτική εμπειρία μέσα από εκπαιδευτικά προγράμματα που ενισχύουν την κατάρτιση των μελλοντικών Ευρωπαίων Πολιτών και συμβάλλουν στην κατανόηση του τρόπου λειτουργίας του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου. Στα προγράμματα αυτά, στα οποία επίσημη γλώσσα είναι η αγγλική, οι συμμετέχοντες εκφράζουν ελεύθερα τις προσωπικές τους απόψεις, έρχονται σε αντιπαράθεση, ανακαλύπτουν την αξία του εποικοδομητικού διαλόγου, ενώ καλούνται να πάρουν θέση πάνω σε επίκαιρα θέματα μέσα σε ένα χώρο πολιτικοποιημένο, ανεπηρέαστο ωστόσο από τα εκάστοτε κομματικά συμφέροντα. Έτσι, τους δίνεται η ευκαιρία να συμμετέχουν σε μια πρακτική, ρεαλιστική εμπειρία προσομοίωσης των λειτουργιών και της διαδικασίας λήψης αποφάσεων του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, γεγονός που συμβάλλει σε μεγάλο βαθμό όχι μόνο στην καλλιέργεια της κριτικής τους σκέψης, αλλά και στην αναβάθμιση του γνωστικού επιπέδου στην αγγλική γλώσσα.
Το πρόγραμμα της πρώτης μέρας της διοργάνωσης προέβλεπε ειδικά παιχνίδια δεξιότητας, συνεργασίας και επίλυσης προβλημάτων, τα οποία προϋπέθεταν τη συνεργασία των συμμετεχόντων (delegates) με τις ομάδες τους (committees). Απώτερος σκοπός τους ήταν, φυσικά, η δημιουργία του κατάλληλου φιλικού κλίματος στα πλαίσια κάθε επιτροπής, το οποίο θα είχε ως απότοκο την ομαλή συνέχεια της διοργάνωσης και την επίτευξη του καλύτερου δυνατού αποτελέσματος κατά τη διάρκεια των ακόλουθων δύο ημερών.
Η επόμενη μέρα ήταν ολόκληρη αφιερωμένη στην ομαδική εργασία των συμμετεχόντων. Η κάθε επιτροπή είχε αναλάβει ένα συγκεκριμένο μείζον ζήτημα της επικαιρότητας και έπειτα από πολύωρη κοινή δουλειά αποφασίστηκαν τα αντίστοιχα πορίσματα της κάθε επιτροπής. Η πίεση της ημέρας αποδείχθηκε ιδιαίτερα προσοδοφόρα, γεγονός που συνετέλεσε στην αποτελεσματική συνεργασία και επομένως τον ικανοποιητικό συντονισμό όλων των ομάδων.
Προσωπικά, η δική μου επιτροπή είχε αναλάβει το θέμα του εσωτερικού εμπορίου και της προστασίας του καταναλωτή (IMCO ІІ), που διαπραγματευόταν την προστασία των χρηστών του διαδικτύου και την ύπαρξη του δικαιώματος της ιδιωτικότητας και της ασφάλειας προσωπικών δεδομένων. Δεδομένης της σημερινής ραγδαίας τεχνολογικής εξέλιξης και των σπουδαίων επιτευγμάτων στο συγκεκριμένο τομέα, το θέμα αυτό φάνηκε ιδιαίτερα ελκυστικό και ενδιαφέρον. Όλοι γνωρίζουμε την έντονη ενασχόληση της νεολαίας με τους ηλεκτρονικούς υπολογιστές, τις λειτουργίες τους και τις δυνατότητες που προσφέρουν, επομένως αυτό το σύγχρονο ζήτημα κατάφερε δικαιολογημένα να κεντρίσει το ενδιαφέρον των νέων ανθρώπων και να τους παροτρύνει να ασχοληθούν σε βάθος με αυτό.
Στην τρίτη και τελευταία μέρα του Κοινοβουλίου περιλαμβανόταν η διεξαγωγή της Γενικής Συνέλευσης (General Assembly), στην οποία παρευρίσκονταν οι επίτροποι όλων των ομάδων, προετοιμασμένοι κατάλληλα για την επίσημη παρουσίαση των τελικών πορισμάτων. Αυτά, με τη σειρά τους, έγιναν αντικείμενο μιας ανοιχτής συζήτησης (debate) μεταξύ των συμμετεχόντων. Η διαδικασία αυτή οδήγησε στην ψηφοφορία για την καταλληλότητα και τις δυνατότητες κάθε πορίσματος, γεγονός που δημιούργησε στην αίθουσα ένα κλίμα διαφορετικών θέσεων και απόψεων.
Μετά το τέλος της Γενικής Συνέλευσης και την τελετή λήξης της διοργάνωσης, όπως ήταν αναμενόμενο, η ατμόσφαιρα ήταν άκρως ευχάριστη, καθώς η ικανοποίηση και η υπερηφάνεια ήταν ζωγραφισμένη στα πρόσωπα όλων. Είναι πραγματικά αξιόλογο να βλέπει κάποιος τους καρπούς των κόπων του, μετά από σκληρή δουλειά, και κυρίως όταν αυτή προϋποθέτει και τη συνεργασία με άγνωστους ανθρώπους και πιθανόν εντελώς διαφορετικούς χαρακτήρες. Αξίζει να αναφερθεί ακόμη ένα πλεονέκτημα όλης αυτής της διαδικασίας, που δεν είναι άλλο από τις φιλίες που αναπτύχθηκαν μεταξύ των μαθητών. Η απόσταση, η προσωπικότητα, τα «πιστεύω», η νοοτροπία δεν στάθηκαν εμπόδιο στη δημιουργία φιλικών σχέσεων, που είναι σίγουρο πως θα κρατήσουν με το πέρασμα του χρόνου. Αντιθέτως, αποτέλεσαν εφαλτήριο και όξυναν την κοινωνικότητα όλων των παιδιών.
Εν κατακλείδι, δεν θα μπορούσε επ’ ουδενί να αμφισβητηθεί η σπουδαιότητα της συγκεκριμένης διοργάνωσης, λαμβάνοντας υπόψη τα τόσα προνομιακά στοιχεία που ένας μαθητής Λυκείου έχει την μοναδική ευκαιρία να προσκομίσει. Αναμφίβολα, θεωρείται απαραίτητη η αύξηση του αριθμού των μαθητών που συμμετέχουν σε τέτοιου είδους εκδηλώσεις, διότι διαμορφώνεται σταδιακά ένας πολυσχιδής άνθρωπος, κάτι που το επιβάλλουν οι φρενήρεις ρυθμοί της εποχής και της κοινωνίας μας. Επομένως, το πρόσημο που θα έμπαινε μπροστά από αυτή την ξεχωριστή εμπειρία θα ήταν σίγουρα θετικό. 
22/12/2011
Γεωργίου Άρτεμις
Μαθήτρια της Α’ Λυκείου των Εκπαιδευτηρίων «Αθηνά»








................................................................................................

ΤΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΗΡΙΑ «ΑΘΗΝΑ» .
ΣΤΟ 14ο  ΣΥΝΕΔΡΙΟ "DSAMUN" 2011
ΣΤΗΝ ΓΕΡΜΑΝΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΑΘΗΝΩΝ (Γ.Σ.Α)
Γεωργίου Άρτεμις
Μαθήτρια της Α΄ Λυκείου
των Εκπαιδευτηρίων «Αθηνά»
Αθλήτρια του Α.Σ.Ασκληπιός




Τα Εκπαιδευτήρια «Αθηνά», με εκπροσώπους τους εμάς τις μαθήτριες της Α΄ Λυκείου Βαρδούλη Φλώρα, Γεωργίου Άρτεμις, Ρίζου Σοφία και Σόγια Βασιλίνα, και με υπεύθυνη καθηγήτρια και συνοδό την κα Λιακατή Λίνα, έλαβαν μέρος στο συνέδριο των Ενωμένων Εθνών που διοργάνωσε η «Γερμανική Σχολή Αθηνών» από τις 20 έως τις 22 Οκτωβρίου.
Ακολουθώντας την προηγούμενη διοργάνωση του 6ου ACMUN 2011, η οποία υπήρξε και το πρώτο μας βήμα στα άγνωστα νερά της πολιτικής και της διπλωματίας, μας δόθηκε φέτος η ευκαιρία να αποκομίσουμε ακόμη μια σημαντική εμπειρία. Αυτή τη φορά, αυτό επιτεύχθηκε μέσω της συμμετοχής μας στη διοργάνωση του DSAMUN (DeutscheSchule Athen Model of United Nations), η οποία είχε ευρύτερη συμμετοχή και φυσικά κατάφερε να διευρύνει κατά πολύ τους ορίζοντές μας.
Η επίσημη γλώσσα του συνεδρίου ήταν η αγγλική, γεγονός που βοήθησε στην επικοινωνία μας με συνομηλίκους μας από σχολεία και πανεπιστήμια άλλων χωρών, όπως η Ρωσία, η Σουηδία, η Γαλλία και η Αίγυπτος. Στόχος μας ήταν να συζητήσουμε και να ανταλλάξουμε απόψεις, εκφράζοντας τις όποιες διαφωνίες είχαμε  πάνω σε φλέγοντα ζητήματα που απασχολούν ολόκληρο τον πλανήτη, όπως θα έκαναν οι κανονικοί διπλωμάτες σε ένα συνέδριο των Ενωμένων Εθνών.
Φέτος, το σχολείο μας εκπροσωπούσε τη χώρα της Πολωνίας. Απώτερος σκοπός μας ήταν φυσικά να πληροφορήσουμε τους υπόλοιπους συμμετέχοντες για την ιδεολογία και τη στάση της πολωνικής κοινωνίας απέναντι στα προβλήματα του πλανήτη και τέλος να προτείνουμε πιθανές λύσεις γι' αυτά.
Ήδη από την πρώτη μέρα της διοργάνωσης και οι τέσσερις μαθήτριες ήμασταν πλήρως προετοιμασμένες γι' αυτή την τόσο ενδιαφέρουσα διαδικασία. Αρχικά, χωριστήκαμε στις ομάδες μας (committees). Η κάθε μαθήτρια ήταν υπεύθυνη για έναν συγκεκριμένο τομέα. Αναλυτικότερα, η μαθήτρια Ρίζου Σοφία ανέλαβε τον πολιτικό τομέα, στον οποίο αναπτύσσονταν φλέγοντα ζητήματα, όπως η κατάσταση στο Σουδάν και οι διεκδικήσεις στην Αρκτική. Υπεύθυνη του τομέα του αφοπλισμού των χωρών ήταν η μαθήτρια Σόγια Βασιλίνα, με βασικά θέματα προς ανάπτυξη το πρωτόκολλο της Γένοβας και την οργάνωση του Global Zero. Η μαθήτρια Γεωργίου Άρτεμις ήταν υπεύθυνη της κοινωνικής και ανθρωπιστικής επιτροπής, στην οποία σχεδιάστηκαν τρόποι επίλυσης για το πρόβλημα του θρησκευτικού ρατσισμού και της θέσης της γυναίκας στην κοινωνία. Τέλος, ο περιβαλλοντικός τομέας ήταν αρμοδιότητα της μαθήτριας Βαρδούλη Φλώρας, στον οποίο αναπτύχθηκαν με λεπτομέρεια τα θέματα της υπερβολικής κατανάλωσης ενέργειας, καθώς επίσης και του οικοτουρισμού.
 Έπειτα, ξεκινήσαμε να ανταλλάσσουμε απόψεις με τους υπόλοιπους αλλοεθνείς εφήβους, γεγονός το οποίο μας κέντρισε πολύ το ενδιαφέρον και μας έκανε να νιώσουμε οικεία από την πρώτη κιόλας στιγμή. Αργότερα, έλαβε χώρα ο σχηματισμός ομάδων μεταξύ των χωρών, ανάλογα με την πολιτική που η καθεμία υποστήριζε. Μέσω μικρών συσκέψεων και συνδυασμών απόψεων, κατορθώσαμε να σχηματίσουμε η κάθε ομάδα και από ένα σχέδιο επίλυσης των προβλημάτων.
Στις μέρες που ακολούθησαν η ζεστή ατμόσφαιρα που δημιούργησαν οι διοργανωτές, όπως επίσης και οι φιλίες που είχαν ήδη αρχίσει να αναπτύσσονται με εκπροσώπους άλλων σχολείων της Ελλάδας αλλά και του εξωτερικού μας έδωσαν μεγαλύτερο θάρρος και περισσότερη όρεξη για δουλειά. Κατά τη διάρκεια του συνεδρίου, έλαβε χώρα η παρουσίαση των τρόπων επίλυσης, στους οποίους είχαμε καταλήξει εμείς και οι ομάδες μας κατά τη διάρκεια της προηγούμενης συνάντησης στους εκπροσώπους όλων των χωρών με τη μορφή μιας ανοιχτής συζήτησης (debate). Η συγκεκριμένη διαδικασία αποδείχθηκε ότι συνέβαλλε σε μεγάλο βαθμό στην καλλιέργεια της κριτικής μας σκέψης, όπως επίσης και στην εκτίμηση της αξίας και της σπουδαιότητας του εποικοδομητικού διαλόγου.
Αφού η όλη διαδικασία στέφθηκε με απόλυτη επιτυχία τις δύο προηγούμενες μέρες, σειρά είχε πλέον η τελετή λήξης, για να κλείσει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο αυτή η αξιόλογη διοργάνωση. Έπειτα από ατελείωτες ώρες διαφωνιών, διαλόγου, ερωτήσεων, ανταλλαγής απόψεων και γνωριμιών το κλίμα που επικρατούσε στην αίθουσα συνεδρίασης ήταν, όπως φυσικά αναμενόταν, ιδιαίτερα ευχάριστο, δεδομένης της ικανοποίησης που νιώθαμε όλοι οι συμμετέχοντες, αφού είδαμε τους καρπούς που επέφερε όχι μόνο η σκληρή δουλειά των δύο τελευταίων ημερών, αλλά και η προετοιμασία των προηγούμενων μηνών.
Μέσα σε μια ατμόσφαιρα χαρούμενη, αλλά συνάμα πολύ συγκινητική, αφήσαμε πίσω μας τις τρεις αυτές μέρες, οι οποίες, αν και αρκετά κουραστικές, κύλησαν πολύ γρήγορα, αφήνοντας στο μυαλό μας μία γεύση ανεπανάληπτη, δημιουργική, ξεχωριστή, μοναδική.
Έχοντας βέβαια κατά νου τα θετικά στοιχεία της διαδικασίας αυτής, καταλήξαμε στο ότι ευκαιρίες σαν αυτή δεν πρέπει να χάνονται και επιβάλλεται να γίνονται αναφαίρετο κομμάτι της ζωής κάθε νέου ανθρώπου. Όπως είναι γνωστό, ο μαθητής της σημερινής κοινωνίας οφείλει να ανταποκρίνεται επαρκώς στις ανάγκες των ημερών μας, οι οποίες είναι, ομολογουμένως, ιδιαίτερα αυξημένες και απαιτητικές. Το πιο σημαντικό εφόδιο που αναμφίβολα αποτελεί αξιοσημείωτη αρωγή είναι η προσκόμιση παρόμοιων εμπειριών και ερεθισμάτων.
Μέσω αυτής της εξαιρετικής διοργάνωσης κατορθώσαμε να διευρύνουμε τις γνώσεις μας στην αγγλική γλώσσα, να εξελίξουμε το λόγο μας με τη χρήση της κατάλληλης επιχειρηματολογίας, να ενημερωθούμε για τα επίκαιρα προβλήματα που μαστίζουν την κοινωνία, να κοινωνικοποιηθούμε και τέλος να διαμορφώσουμε έναν πολυσχιδή χαρακτήρα.
Εν κατακλείδι, είναι σίγουρο πως στην εποχή της γενικότερης κρίσης στην οποία ζούμε, η συμμετοχή των νέων ανθρώπων σε τέτοιες εκδηλώσεις αποτελεί έναν αποτελεσματικό τρόπο ενημέρωσης, δράσης και έκφρασης, καθώς είναι πλέον επιτακτική ανάγκη η κινητοποίηση των εφήβων, αφού, όπως αποδεικνύεται, αυτοί έχουν πλέον στα χέρια τους το μέλλον.

Στιγμές από το συνέδριο










Συνέδριο στην Κωνσταντινούπολη

με τη συμμετοχή των Εκπαιδευτηρίων «Αθηνά»


150 ΧΡΟΝΙΑ Κ.Π .ΚΑΒΑΦΗΣ
Στο μαθητικό συνέδριο που διεξήχθη από τις 11 έως τις 14 Απριλίου στην Κωνσταντινούπολη συμμετείχαμε και εμείς οι μαθητές Καραλής Γιάννης, Γεωργίου Άρτεμις, Γιαννούλη Κορίνα, Μπαμπανάρα Κωνσταντίνα, Παπαγεωργίου Ευτέρπη, Ρίζου Σοφία, Σόγια Βασιλίνα και Τσίγκα Αλεξάνδρα των Εκπαιδευτηρίων "ΑΘΗΝΑ", με υπεύθυνο καθηγητή-συνοδό τον κ. Ψαρρή Κωνσταντίνο.
Αυτή την χρονιά, το συνέδριο, του οποίου διοργανωτές...ήταν για ακόμη μια φορά το Ζωγράφειο Λύκειο Κωνσταντινούπολης και τα Εκπαιδευτήρια Ε. Μαντουλίδη,  πραγματοποιήθηκε υπό το πρίσμα των 150 χρόνων από τη νγέννηση του Κ.Π. Καβάφη.
Οι απαιτήσεις του συνεδρίου αναμφισβήτητα πολλές• όμως, η συναναστροφή μας με τόσους αξιόλογους ανθρώπους, η γνωριμία μας με συνομηλίκους, όπως, επίσης, και η εμπειρία της ομιλίας μπροστά σε ένα ξεχωριστό κοινό εκμηδένισαν αναντίρρητα τις όποιες δυσκολίες ή προκλήσεις. Το σχολείο μας πραγματεύτηκε στην εργασία του την "Καθαρεύουσα και δημοτική γλώσσα στα ποιήματα του Κ.Π.Καβάφη", θέμα που κέντρισε το ενδιαφέρον όλων μας. Φυσικά, με την βοήθεια του Φιλόλογου καθηγητή μας, κ. Κ. Ψαρρή, αλλά και του επίκουρου καθηγητή της Φιλοσοφικής Σχολής του ΑΠΘ, κ. Γ. Παπαναστασίου, θεωρούμε ότι κατορθώσαμε να σταθούμε αντάξιοι των προσδοκιών και να επιτύχουμε ένα άκρως αξιόλογο αποτέλεσμα, εκπονώντας την εισήγησή μας που την παρουσιάσαμε ενώπιον την επιστημονικής επιτροπής αλλά και των συντελεστών του συνεδρίου. 
Βέβαια, η γνωριμία μας με τον Καβάφη δεν περιορίστηκε αυστηρά στα πλαίσια της εργασίας και του συνεδρίου, καθώς το πρόγραμμα που είχε δημιουργηθεί μας έδωσε την δυνατότητα να έρθουμε σε επαφή με την πόλη στην οποία πέρασε κάποια από τα χρόνια της ζωής του ο Αλεξανδρινός ποιητής. Τι καλύτερο από μια άμεση γνωριμία με τα στοιχεία και τις ομορφιές της Κωνσταντινούπολης λοιπόν;
Η επίσκεψή μας στην Αγιά Σοφιά ήταν αναμφίλεκτα η πιο συγκλονιστική εμπειρία. Βρισκόμενοι μπροστά στην ιστορία τόσων χρόνων, ξαφνιασμένοι από την επιβλητικότητα αυτού του ναού, ανατριχιάσαμε, βλέποντας να ζωντανεύουν μπροστά στα μάτια μας όλα αυτά που οι μεγαλύτεροι μας μαθαίνουν τόσα χρόνια. Ακριβώς δίπλα στέκει μεγαλοπρεπώς ακόμη ένα μνημείο άξιο θαυμασμού, το βυζαντινό υδραγωγείο. Μετά από την σύντομη περιήγησή μας στα υπόγεια της Πόλης, σειρά είχε η εκκλησία της Παναγίας των Βλαχερνών. Τα λόγια λίγα για να περιγράψουν την συγκινησιακά φορτισμένη ατμόσφαιρα που δέσποζε στον ναό κατά την ψαλμωδία του Ακάθιστου Ύμνου. Μέσα σε αυτό το κλίμα ευλάβειας τελείωσε και η πρώτη μας περιδιάβαση στα πιο χαρακτηριστικά μέρη του προορισμού μας. 
Η επόμενη μέρα ξημέρωσε με άρωμα Βοσπόρου, καθώς σταθμός μας ήταν πια η Χάλκη. Αφού απολαύσαμε μια κρουαζιέρα στα νερά που αγκαλιάζουν τα Πριγκιποννήσια, αποβιβαστήκαμε στην Χάλκη και κατευθυνθήκαμε προς την περίφημη Θεολογική Σχολή της. Εκεί, είχαμε την ευκαιρία να ακούσουμε απαγγελίες ποιημάτων του Καβάφη από ανθρώπους των γραμμάτων και της τέχνης αλλά και από τον ίδιο τον Οικουμενικό Πατριάρχη, και να περιπλανηθούμε στο γαλήνιο και παρθένο φυσικό τοπίο της περιοχής. Από το πρόγραμμα δεν θα μπορούσε να παραλειφθεί μια επίσκεψη στο Νιχώρι, το χωριό της μητέρας του Καβάφη. Εκεί και με αφορμή το συνέδριο πραγματοποιήθηκαν τα αποκαλυπτήρια της προτομής του ποιητή, στα οποία και παραβρεθήκαμε. Πολλοί μαθητές, ανάμεσά τους και οι συμμαθητές μας Καραλής Γιάννης και Παπαγεωργίου Ευτέρπη, απήγγειλαν μέσα σε μία κατανυκτική ατμόσφαιρα ποιήματα του Αλεξανδρινού στο εσωτερικό του ναού της Παναγίας της Κουμαριώτισσας. 
Χωρίς αμφιβολία, οφείλουμε να εξάρουμε την άψογη φιλοξενία τόσο του προξένου της Ελλάδας στην Τουρκία, κ. Ν. Ματθιουδάκη, ο οποίος μας υποδέχθηκε εγκάρδια σε δεξίωση στο Σισμανόγλειο Μέγαρο, όσο και του Οικουμενικού Πατριάρχη Κωνσταντινουπόλεως, κ.κ.Βαρθολομαίου, ο οποίος έδωσε την ευχή του σε όλους μας, όσοι παρευρεθήκαμε στον Πάνσεπτο Πατριαρχικό Ιερό Ναό Αγίου Γεωργίου στο Φανάρι την Κυριακή και παρακολουθήσαμε την Πατριαρχική Θεία Λειτουργία.
Κωνσταντινούπολη, λοιπόν. Αγιά Σοφιά, Συνοικία του Πέρα, Βόσπορος, Χάλκη, Φανάρι. Μέρη ιστορικά, καθηλωτικά, όμορφα, που διαφυλάσσουν τον Ελληνισμό σαν κόρη οφθαλμού. Ποτέ κανένας ταξιδιώτης δεν έφυγε από την Πόλη χωρίς έστω λίγη θλίψη. Θλίψη για αυτά που κάποτε ήταν «δικά του», για αυτά που τώρα αφήνει πάλι πίσω. Έτσι κι εμείς αφήσαμε πίσω μας την Κωνσταντινούπολη, όμως ποτέ δεν θα ξεχάσουμε. Ποτέ δεν θα ξεχάσουμε τις εικόνες, τις γεύσεις, τα αρώματα, τους ανθρώπους. Σε αυτό το ταξίδι, με συνοδοιπόρο τον Καβάφη, αφουγκραστήκαμε πολλά και μάθαμε ακόμη περισσότερα. Τώρα πια υπάρχει μόνο η Πόλη στην καρδιά μας και η υπόσχεση της επιστροφής.
Άρτεμις Γεωργίου
Μαθήτρια της Β’ Λυκείου
των Εκπαιδευτηρίων «ΑΘΗΝΑ»









Αρχειοθήκη